Toafix

Något annat som var lite kul idag var att min hyresvärd kom imorse för att kolla på min toalett igen. Han tog med sig saken som krånglar och försvann igen. Ett par timmar senare plingar det på dörren och där står han med nya saker.

Det roligaste med min hyresvärd är att han är hur jobbig som helst att prata i telefon med. Han tycker att man är skitjobbig när man ringer och låter ungefär som att han tycker man ska fixa allt själv, men när han väl är här så är han riktigt trevlig och rolig och fixar allt och nästan lite därtill.

Det slutar i alla fall med att både jag och han står med huvudet ner i toaletten. Han hade för stora händer för att få dit en liten mojäng som skulle sitta längst ner i "ryggen på toan". Tror ni förstår vad jag menar. Inte i själva hålet där man kissar och sånt dära utan i den som sitter som man lutar ryggen mot om man behöver det. Jag fick efter lite trix i alla fall dit den och föreslog att jag kanske skulle börja jobba med toaletter och avlopp istället. Tyckte han lät som en bra idé.

Sen började vi städa min fläkt och tvätta och rensa avloppet till mitt handfat. Superbra att allt detta blev fixat med! Vad gör man inte för att slippa undan tentaplugget :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0